måndag 7 november 2011

I södra Ryd det finns några som skickar tjejer för att ringa på dörren om och frågar om de kunn


I södra Ryd det finns några som skickar tjejer för att ringa på dörren om och frågar om de kunna låna pengar  sen de kommer igen och frågar om de får låna telefonen för att ringa sen kommer tillbaka om de kunna låna spritt, sen de tittar hur många folk bor i lägenheten och hur mycket dyra saker har personen som bor i, så dom kommer sen planerar att råna så ska lägga några bilder som hände och fönstret som bli krossade
klockan var halv ett på natten, så man skulle sova så någon ringde på dörren, så tänkte gå och öppna dörren skulle veta vem han eller hon som ringer på dörren.
så gick jag och öppnat dörren, det var två tjejer
vad vill ni?
tjejerna vi vill bara låna telefonen för att ringa till en kompis,
jag, nej det går inte att ringa nu, jo det är för sent,
snälla  vi är din granne vi vet att utländska är så snälla och seriösa, varför du är inte samma utländska?
jag,  svarade  jag vill inte att ni komma hitt mer förstår ni, jag vill inte låna ut någon telefon jag vet inte till vem ni ringer ,
då en av de svarade  ja, men vi ber dig att låna din mobil för att ringa till en vän, ok men bara denna gång inte mer.
de svarade okej , så de frågade mig om jag bygger datorer eller inte jag svarade ja det gör jag hurså?
de skrattade och sa det var inget.
så nästa dag kom de igen tillbaka och frågade om jag hade pengar för att låna ut till dom, ja sa nej det har jag inte pengar just nu  så kom och ringde på dörren min mamma behöver 200 kronor vi har inga mat att äta snälla  så jag tyckte det är synd så hon bara står utanför dörren fick 200 kronor skulle lämna tillbaka nästa månade, men fick aldrig tillbaka,
så den 29 mars dörren ringde igen jag har öppnat dörren och frågade vad de ville så de får vi låna 200 kronor, ja sa nej det har jag inte,
så de gick och kom tillbaka igen och ringt på dörren har du nåt spritt hemma att vi låna du får tillbaka sen, jag sa nej det har jag inte
sen klockan var halv tre jag somnade och visste inte vad har hänt ute så hårde bara ett stort ljud utanför dörren då gick jag ut och skulle kolla så två kille står med ett vapen och skulle skjuta mig då tog jag ett bord ben och gick ut så blir lite slagsmål  en av de har ramlat när träffade honom bortben,, så innan jag vakna krossade de fönstret.. de kom in och visste att jag har två datorer därför att de planerade att råna mig, därför att sen jag visste att de missbrukar med droger och jag kände inte dom innan det har hänt där....
det var rån försök i så fall, men jag kommer att berätta mer om det sen
just nu när jag skulle gå ut jag får massor kränkande ord av den kvinna som är min granne och de planerade att göra inbrott på min lägenhet jag får sånt ord din jävla svartkalle, din jävla iranier ,, jag hatar iranier ,,, sen jag har fått information hon var gift med en iranska kille och de båda knarkade missbrukade han gjorde saker med hennes ,,dt. och sen slut mellan dom, men jag är kurd det skillnad mellan mig och iranska folk,, varför hon är så mot mig och skickade sin dotter för att planera och göra inbrott på min lägenhet , just nu hennes dotter går till abdulqadirgo en somaliska som går på droger har varit i fängelse många gånger , men det är inte min sak bara de lämna mig i frid annars polis anmäla, jag kan spela in när de skulle kränka mig eller säga något otrevlig mot mig,,,


rån försök i södra ryd

rån försök av granne
det finns många iranska pasdar som bor i sverige och har uppehålltillstånd två st bor i skövde en heter ali sepahavand bo i södra ryd andra heter majid khandan de säger att ali sepahavand är en oficer igenom iranska sepaha quds  nu om det skulle hända nåt iranska ambasadör lägger sig i mot oss som bor i sverige  och det finns många svenska politiker och samarbetar med iranska regim mot oss, men de är inte så många bara några st så de kan inte bestämma här
Man kan inte undgå att slås av den underliga logik som EU:s medlemsländer, inklusive Sverige, enats om när det gäller förhållandet till Irans fundamentalistiska diktaturregim kontra medlemsländernas relation till Irans demokratirörelse i exil.
I stället för att stödja demokratirörelsen har EU valt att terrorlista demokratirörelsens huvudorganisation för att gå den iranska terrorregimen till mötes.
Det senaste exemplet på EU:s förvända logik kom sedan EG-domstolen i december 2006 (mål T 228/02) slog fast att EU:s medlemsländer i ministerrådet år 2001 felaktigt terrorlistat den iranska demokratirörelsen (med namnet Folkets Mojahedin, härefter benämnt Mojahedin). 
I domen framkommer
 att terrorlistningen skett utan legal grund samt att den beslutade terrorlistningen omedelbart ska upphöra. EG-domstolen slog också fast att rådet felaktigt aldrig gett Mojahedin möjligheten att yttra sig över beslutet om terrorlistning.
Felaktigheterna fortsätter eftersom flera länder efter EG-domstolens dom, med Storbritannien och Frankrike i spetsen, framhärdar i att den iranska demokratirörelsen ska förbli på EU:s terrorlista. Några motiv för detta har aldrig presenterats, varken när det första beslutet om terrorlistning togs eller processen som ledde fram till EG-domen i december. Inte heller i nuläget har några bevis presenterats som visar att demokratirörelsen är terrorister. Anledningen till att man inte lämnat någon motivering eller presenterat några bevis beror helt enkelt på att några sådana bevis inte finns, något EU-länderna också vet om.
Den iranska demokrati- och befrielserörelsen har sedan 2001 inte ens någon väpnad gren sedan man överlämnat alla sina vapen till USA:s ockupationsstyrkor i Irak. Mojahedin arbetar i dag enbart med demokratisk opinionsbildning i Europa och på andra håll i världen.
Att EU:s ministerråd 
vägrat efterfölja EG-domstolens dom har väckt stor upprördhet i flera europeiska länder. Ettusen jurister i 23 EU-länder har nyligen skrivit på en protestlista mot ministerrådets beslut om att trots EG-domstolens dom behålla Mojahedin på EU:s lista över terrorgrupper. Dessa tusen jurister framhåller också att Mojahedin är en legitim rörelse som arbetar för ett fritt Iran samt att beslutet att terrorlista Mojahedin ända från första dagen var ett resultat av förhandlingar med Irans diktatur. I Storbritannien har 1300 jurister skrivit på en deklaration där man kräver att Mojahedin tas bort från terrorlistan, och så vidare.Det belgiska parlamentet antog nyligen enhälligt en deklaration med krav på att EU omedelbart ska ta bort Mojahedin från EU:s lista över terrorgrupper, en majoritet av Italiens parlament likaså. Brittiska parlamentsledamöter protesterade kraftigt mot brittiska regeringens försök att kränka EU-rätten och Mojahedins rättigheter. Europaparlamentet har också en parlamentarisk grupp (”Friends of a Free Iran”) som likaledes fördömer att Folkets Mojahedin i strid med EU-rätten stämplas som terrorister.
I Europaparlamentet har tusen parlamentariker skrivit på en deklaration till stöd för Folkets Mojahedin och emot ministerrådets agerande i strid med EG-domen.
Många exil-iranier som engagerar sig i demokratirörelsen har själva varit fängslade och torterade av Irans regim och många har upplevt hur släktingar, vänner och andra landsmän mördats, skändats och torterats. Hur kan EU terroriststämpla dessa fredliga, frihetsälskande människor enbart för att gå regimen till mötes, samma regim som begått alla dessa övergrepp?
Den svenska regeringen visar total tystnad när det gäller den iranska frågan och vägrar tala om vilken inställning man har i saken, trots livlig diskussion i Europa och inom EU.
Under veckan diskuterar EU:s utrikesministrar i Bryssel frågan om Mojahedin ska behållas på EU:s terroristlista. 
Det verkar som
 om den svenska regeringen kommer att ge sitt tysta samtycke till att EU fortsätter svika exil-iranierna i demokratirörelsen för att istället föra en närmast kärvänlig dialog med Irans fundamentalistregim vars högsta mål för närvarande är att skaffa kärnvapen. Irans stöd till Hizbollah och andra verkliga terrorgrupper är också väl känt, så även den iranska regimens inblandning i terrorns och våldets Irak.De signaler EU:s ministrar gett är att man ignorerar EG-domstolens domslut om den Mojahedin, vilket kraftigt underminerar EU:s demokratiska legitimitet: Ministerrådet anser sig kunna trotsa EG-domstolen närhelst man önskar genom att fortsätta fatta ogrundade beslut av i princip samma innebörd som de EG-domstolen ogillat. Detta är ett alarmerande maktmissbruk som inte bådar gott för framtiden. Ministerrådet har därmed på flera sätt deklarerat att man är emot demokrati och är egentligen för diktatoriska och ensvåldiga styresmetoder både inom Unionen och i ett internationellt perspektiv. EU:s ”demokratiska deficit” framstår i ljuset av detta som ytterst flagrant.
-------------------
det här handlar om mitt jobb för ut
De har kränkt mig flera gånger  genom att kollat in i min väska  jag har starka bevis om det, därför att de gjorde det för att jag är kurd detta kränkande jag kommer aldrig att glömma bort jag kan skriva datum och tid när de kollade in i min väska flera gånger  och de har erkänt också när vi jobbade på billingehus då sa t att han och d kollade in i min väska, men jag håller tyst utan att komma och säga till cheferna, därför att jag tycker att man måste hålla tyst på grund av mitt liv och mitt jobb, men denna tid jag kommer att lämna till polisen denna bevis och be om skadestånd, därför att det är jätte stort kränking mot mig och min personligheten och  jag har sett själv hur andra personen kom med droger och luktade drog i kojan, men jag sa det är okej hans liv, men denna gång jag kommer att ta hård mot vilken som kränka mig  och jag är inte sånt som kränka någon, om någon skulle göra igen kränkning mot mig då kommer jag naturligtvis lämna informationen till polisen kan be om skadestånd samtidigt lämnar det till EU och FN som arbetar mot diskrimineringen  också kan skicka vidare till riksdagen  också översätta på olika språket och läga på nätet  på persiska, kurdiska, arbiska, engelska  och svenska som finns redan..
om ni har några frågor eller vill se filmen som har tagit hjälp av dold kamera  då ring mig på (0046)0763098005
elle maila mig på samuel_ku32@yahoo.se

1 kommentar:

  1. Jag heter Åsa Afonso, jag kommer från Göteborg, men jag flyttar till Skottland med min man, jag vill dela med mig av de här goda nyheterna om mitt liv med alla och med dem som behöver hjälp i tårtäktenskap / förhållande. Jag led i sex år, min man lämnade mig och fortsatte att ha en annan kvinna bara för att hans familj inte älskade mig, och eftersom jag inte kunde ge honom en baby, grät jag i sju år eftersom min man skilde mig. Jag letade efter stavningen som molnet hjälpte mig på nätet. Jag träffade så många trollkarlar. De samlade alla pengar utan att hjälpa mig, men den 3 juni 2019 såg jag ett online bidrag av en bra trollkarl med namnet Drigbinovia. Jag bestämde mig för att komma i kontakt med honom när jag kom i kontakt med honom, han berättade för mig att mitt problem hade lösts för att jag hade kontaktat honom, jag berättade för honom hela mitt problem och han lovade att hjälpa mig att återvända till min man tillbaka. Drigbinovia instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra så jag följer alla instruktioner och gör vad han bad mig göra efter tre dagar han berättade för mig att min man kommer att ringa mig innan jag sover den dagen och ber om ursäkt. Så snart han berättade allt för mig, ringde min man mig och bad mig att ta tillbaka honom efter sex års skilsmässa. idag delar jag det här meddelandet eftersom jag vill att världen ska veta och det är ett bra jobb, och jag är också väldigt glad över att vara gravid och för er som behöver hjälp, problem med jobb eller kampanj kontakta Drigbinovia idag och lösa ditt problem här är e-post: doctorigbinovia93@gmail.com eller whatsapp honom på jag +2348144480768 Jag lovar dig att ditt problem kommer att lösas

    SvaraRadera