måndag 7 november 2011

hejsan det här handlar on fångarna i iran.

----------------------------------------------------------------

hej på er alla goda läsare jag ska lägga upp bilder på de som sitter
 i fängelse i iran och en del väntar på avrättning och en del sitter under tortyr i iranska fängelse.
jag har gjort bilderna med photoshop
 
..
här under ska visa de som sitter i fängelse i iran under tortyr varje dag.

azady


frihet för dom
Han heter habib allah latifi och en student.
han väntar på avrättning

Han heter javad alizadeh och sitter i fängelse i iran.

Han heter Ihsan fatahyan.
han är också väntar på avrättning


Hon heter Alya aghdamdost och sitter i fängelse i iran.



hon heter nafiseh och sitter i fängelse därför att hon jobbade för bättre liv till kvinnor i iran.



Han heter bahman salimian och han är bara 17 år gammal.
han är också väntar på avrättning




Han heter masoud kurdpour.
Han sitter i fängelse på grund av hade intervju med amerikanske tv kanal voa

Han heter adnan hassanpour och sitter i fängelse under tortyr och väntar på avrättning.
Hon heter zainab jalalian
hon väntar på avrättning


han heter farzad kamangar och väntar på avrättning  och han är en lärare
Han heter mohammadsadigh kabodvand.
han jobbade för mäniskliga rättigheter och dömt till11 år fängelse 

Hon heter Zainab bayzidi.
hon sitter i fängelse därför att hon jobbade med kvinnor rättigheter.

Hon heter Sama bahmani.
hon domt till 3 år fängelse därför att sa nej till islamiska lagen.

Hon heter ronak safa zadeh och hennes kompis som sitter i fängelse med bilden på heter fatima goftari.
freedom for kurdish in iran
-----------------------------------------------------------------------------------------

hej jag ska lägga upp en video som en svenska tjej sjunger på kurdiska hon har jätte vackert röst och fint röst också..

hej jag ska lägga upp en video som en svenska tjej sjunger på kurdiska hon har jätte vackert röst och fint röst också..





hon är så gullig också alla kurder tycker om henne
Kutlur och nöje
Linnéa - blivande kurdisk sångerska
2008-10-31 Linnéa växte upp i Lappland men flyttade som liten till Sundsvall där hon även gick ut gymnasiet och gifte sig. Hon har alltid varit intresserad av språk och världsmusik. Linnéa har nu fastnat för bland annat kurdisk musik, ett språk som hon nu även sjunger på. Beyan.net:s Gurgin Bakircioglu har samtalat med Linnéa Ali.

I flera e-mail och privata konversationer med vänner dök samma samtalsämne upp under en två veckors period. "Har du sett svenska tjejen som sjunger på kurdiska? Hon sjunger bättre än många kurdiska artister", lät det i många fall. Jag kom i kontakt med Linnéa Ali och här följer vår konversation.

- Jag gick humanistlinjen i gymnasiet och har alltid varit intresserad av språk, på gymnasiet studerade jag franska och spanska och självklart engelska. Jag praktiserade även under gymnasietiden, som extralärare i en klass för invandrarbarn i åldrarna 7-11 och samma år volontärarbetade jag i barngruppen på en flyktingförläggning, med röda korset. Det var där jag lärde mig lite romani chib. Balkan-musiken är verkligen speciell, och den bästa är utan tvekan den zigenska/romska musiken, man blir så glad när man hör den. Jag har alltid tyckt om musik. Jag sjöng som barn i kyrkokören, sen fortsatte jag sjunga bara hemma eller i skolan, när jag slutade i kyrkokören. Jag tycker om att skriva berättelser, sagor, poesi och andra texter. Sedan så älskar jag självklart musik, sång och dans. Min familj har alltid varit intresserad av musik. Jag tror att alla i familjen kan spela något instrument.

- Jag lärde känna Heresh när jag var 17 år och vi gifte oss 2005. Nu har vi varit gifta i över 3 år, och allt är underbart. 2006 åkte vi till Suleymani i Kurdistan för att jag skulle få träffa hans familj. De var jättetrevliga, och det var både spännande och roligt att åka till Kurdistan. Det var verkligen annorlunda och intressant. Han köpte en grön kurdisk klänning till mig där, och sen köpte jag massa tyg så jag kunde sy egna klänningar. Vi firade även Newroz där med en picknick med några av min mans släkt. Det kurdiska folket är väldigt öppet och välkomnande tycker jag.

Berätta gärna om dina drömmar och förhoppningar.

- Jag har många drömmar. Några av de enklare drömmarna är väl att bo i ett större hus/lägenhet med min Heresh, jag har ju ”önskedrömmar” som alla andra människor. Jag skulle verkligen vilja göra en cd med kurdiska sånger. Inte bara för mig själv, utan också för att glädja min man och hans familj samt alla andra som gillar kurdisk musik. Kanske också spela in skivor med annan musik som romani chib. Jag skulle också vilja göra en konsert i Kurdistan, där hela min mans familj kunde komma och titta, eftersom de inte kan åka hit. Jag har också en dröm om att ha en tygaffär där man kan sälja både tyger och kläder. Det skulle vara ett kul jobb.

- När jag träffade Heresh så lyssnade han ofta på kurdisk musik. Jag gillade en del, och annat inte. Det är som med all musik i olika länder, man kan inte gilla allt. Tycker att det är lite trist att kurdiska sånger, inte alla men många, har för långa intron som typ violiner, orkestrar eller synt för sedan inte ha särskilt mycket melodi i själva sången. Men det blir väl så när själva språket inte heller har så mycket melodi.
- Det märks att jag inte är kurd när jag talar kurdiska eftersom jag talar mer melodiskt, betonar annorlunda, ungefär som om jag skulle betona ordet i den svenska översättningen. Upptäckte dock en hel del bra musik. Speciellt de lite mer modernare artisterna. Mikael gör väldigt fin musik tycker jag, även Hassan Dersi, Merzia, Leila Fariqi och Zakaria är några kurdiska artister med bra låtar. Oftast när jag hör musik, eller väljer en sång jag vill lära mig, så går jag på känsla eftersom jag inte alltid vet vad den handlar om. Så väljer jag sångerna jag tycker har finast melodi. Exempel på något sådant är Mikaels "Waku Bulbul" som jag tycker verkligt mycket om, eller "Kani Kani" med Suzana Barmani.

Vad fick dig att intressera dig för kurder och Kurdistan?
- När jag gör någonting så vill jag veta så mycket som möjligt om det, det är därför jag intresserat mig för språket, landet, folket. Har mycket åsikter om Kurdistan och dess befolkning, men det kan jag prata om en annan gång.

Hur lärde du dig kurdiska och hur lärde du dig att sjunga på kurdiska?

- Eftersom jag alltid varit duktig på olika språk, så var det ganska lätt att lära sig lite kurdiska. Kurdiska är ju närmare svenskan än finskan är till exempel. Eftersom jag redan kunde lite romani chib/zigenska så var det ju ännu lättare, eftersom det nästan är samma språk. Båda kommer från Indien och har många ord som är exakt samma - ordet för mamma till exempel, daia, deia, daike, och så vidare. Själklart förstår jag mer kurdiska än vad jag kan uttrycka på kurdiska. Jag hänger med i samtal och förstår sammanhang mycket bra, men kanske inte har alla ord att säga själv när jag vill säga någonting på kurdiska.

- Jag har alltid sjungit, när jag hör en bra låt så nynnar jag med och sen råkade det vara så att jag kan ta "halvtonerna" i den kurdiska musiken. Det är samma sak när det gäller andra kulturers musik också. Jag tror att personer som är musikaliska kan sjunga på alla språk, musiken går över gränserna.

- Jag blir glad när jag sjunger, och eftersom jag är ganska noggrann så lärde jag mig uttala orden i sångerna, men kanske inte alltid förstår vad de betyder. Speciellt inte i de andra dialekterna. Det är ju Sorani som jag kan och har lärt mig. På gymnasiet gjorde jag ett häfte i syd-kurdiska från svenska till kurdiska, som en vanlig lärobok ungefär. För det finns inte så mycket för de som vill lära sig det språket).

Skulle du kunna tänka dig att uppträda på kurdiska någon gång?

- Jag skulle absolut kunna tänka mig att sjunga för publik. Det vore jättekul. Musik för ju samman människor och jag skulle bli jätteglad och känna mig stolt och ärad om någon ville att jag skulle ha en konsert, i Kurdistan eller Sverige - eller var som helst faktiskt. Det skulle vara kul att uppträda med just sådan typ av musik som man själv är intresserad av. Jag har ju tidigare i livet uppträtt i skolan, kyrkan, och mindre konserter, men då på engelska och svenska. Men eftersom jag gillar kurdisk musik så vore det jättekul att få sjunga med andra musiker som kan spela kurdiska instrument till och bara njuta och ha roligt tillsammans.

Vad har du för hälsning till alla drömmare där ute?

- Min hälsning till alla drömmare är att om man vill uppfylla en dröm så ska man tro på sig själv och inte lyssna på andras negativa tankar. Jag tror att alla har en speciell plats här i livet, en mening, ett syfte. Ibland slår drömmen in och gör den inte det så är ju det i alla fall din dröm, och ingen kan ta den ifrån dig. Ibland är det bra att ha drömmar eller mål, även om de inte slår in, det kan vara något som får dig att må bra - att hoppas. Med musiken kan man drömma om att bli en stor artist, göra en cd, ha konserter. Men om man ändå inte får det så kan man ju spela och sjunga ändå. Det är det som är så bra med musiken, att den kommer ut i alla fall, även om den inte är ditt jobb. Och Ni som har andra drömmar, det är bara att fortsätta drömma och försöka få drömmarna att slå in. Kan vara att träna för att bli bästa simmerskan eller studera till att bli elektriker eller vad Ni nu vill bli. Umgås med människor som tycker att ni är duktiga och som tror på er! Alla behöver uppskattning och beröm. Ingenting är omöjligt och allt kan hända!

Gurgin Bakircioglu
gurgin.bakircioglu(at)beyan.net
------------------------------------------------------------------------------------------

Mamma kung av forntida Kurdistan



Nedan är en video av en nyligen avslöjade mumie kung från 3000 år sedan i östra Kurdistan runt Sanandaj, (Sine); Filmen görs av lokala personer som använder mobiltelefoner som rusade till upptäckten webbplats. Den iranska tjänstemän har förnekade att som även omfattar fem andra gravar burried bredvid kungens lik och det finns ingen tvekan om att denna värdefulla historiska kvarleva är snart kommer att bli stulna och förintat som tusentals andra före, av ockupanterna av Kurdistan.  han var yarstani därför att det finns en skrivelse vid hans grav det visar att han trodde på yary yarstani.  jag ska lägga upp det skrivelse som jag har fått via email från iran på kurdiska och persiska.'

 för mer information på persiska ni kan titta her på den länken som finns under
http://www.azhanskurd.blogfa.com/post-4007.aspx

Om vi lita på den nuvarande accepterade historieskrivningen av Kurdistan, då det är möjligt och säkert att säga att dessa reliker tillhör den antika Konungariket Ellipi som ligger precis där i dag är känt som "Kudistan provinsen" i Iran. Förekomsten av en fishlike plaque på bröstet av kungens kropp också bekräftar ett sådant antagande. Ellipi var nära knutna till elamiterna.
  och han säger i en skrivelse som de hittade bredvid den kungen att han svärr på yahoramazda att bli en ren och god kung till folket han skriver på kurdiska hawramani den religiönen som kallas yarstani eller yary  ahel al haq.
det finns mer graver bredvid honom, men iranskatjänsteman har stoppat att folk skulle gå i närheten för att filma igen ha
Etiketter: kurdisk historia
samuel_ku

جسد پادشاه ۳۰۰۰ ساله که در سنندج یافته شده است یکی از پادشاه    هان یاریسانی بوده است این پادشاه یاری است بنابر نوشتهای که در تابوتش یافته شده است و دولت این نوشتها را برده است و به مردم باز پس نمیدهد.   
itle="http://www.youtube.com/v/c9Czp0k3Pz8"
 نوشتهای که در تابوت این پادشاه پیدا کرده اند به این شرح میباشد.
یا حق یاری
من یاره یارسانم
من دوست این مردمانم یار و پشتیبان این سرزمین بنام حق یاهورامزدا یاری بر این زبانم.
من برخواسته از این سرزمین یارستانم پادشاه این مردمانم.
تا زنده هستم حق یاری  پیشتیبانم خورشید تابنده روحم کند شاد آئین یاری کند همیشه یاد.
که‌ ئاما دمای پاشامان تاج وه‌ سه‌ر نیاو سپاهه‌ش که‌ردگرد واتش من که‌ شای ئی هه‌فت کیشوه‌رم خاوه‌ن باخو به‌رسپاو یه‌فسه‌رم هه‌بۆ گردتان سه‌رتان نه‌ رام بۆ تا زینده‌گیتان هه‌مئ وه‌کام بۆ من یاره‌سانم ساحیبی حه‌قۆ ۆجدانم سویند ده‌خۆۆم سویند ده‌خۆۆم به‌ یاهۆرۆمه‌زدا ساحیبی حه‌ق ده‌رحه‌ق به‌ ناحه‌ق یاهۆرۆمزدا پشتۆپنام به‌ ئاواتی گه‌لم وه‌جی وه‌رانم.
من یاری یاره‌سانم پاشای گه‌لۆ وه‌لاته‌م.
تشکر از این خانم که این نوشته را برای من ارسال نموده است




 بنابر گزارش رسیده ازشرق کردستان جسد مومیایی شده پاشاه 3000 ساله که در سنندج پیدا شده است بر اساس آئین و رسوم یاری (یارسانی ) مومیایی شده است و این هم نشان میدهد که این پادشاه یارسانی بوده است و یکی از برجسته ترین پادشاه هان آن زمان یعنی زمان مادها بوده است.


بنابر این گزارش که نوشتهای بر روی نقره نوشته شده است اسم یاری یا یارسانی بر آن نوشته شده است  که در آنجا پیکر پادشاه یافته شده است نوشتها نشان میدهد که این پادشاه یارسانی بوده است.
--------------------------------------------------
frihet för farzad kamangar den kurdiska lärare som iranska regim vill avrätta honom vi vill att amnesty international kräva iran för  att fria honom.
frihet för farzad kamangar den kurdiska lärare som iranska regim vill avrätta honom vi vill att amenesty international kräva iran för  att fria honom

frihet för farzad kamangar den kurdiska lärare som iranska regim vill avrätta honom vi vill att amnesty international kräva iran för  att fria honom
farzad kamangar sitter i en cel och väntar på att bli avrättas av det iranska religiösa diktatoren  vi ber amnesty för att kräva iran för att fria alla fångarna som fängslade i iran.
farzad kamangar är en lärare  han bara ville inte vara muslim därför att de grep honom och skulle avrätta honom  vi hoppas att  västvärlden angripa iran och ta bort det kriminella mollorna i iran.
samuel ku
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
english
Freedom for Farzad Kamangar the Kurdish teachers Iranian regime wants to execute him, we want to Amnesty International demand for iran free him
Farzad Kamangar sitting in a cel and waiting to be executed by the Iranian religious dictates unclean we ask Amnesty to require iran to free all prisoners detained in iran.
Farzad Kamangar is a teacher, he just did not want to be a Muslim because they arrested him and would execute him, we hope that the western world to attack iran and remove the criminal religious in iran.
samuel ku
--------------------------



Idag är 25 november mot våldt  i hela världen  det finns våld mot kvinnor på arbetsplats och i samhället.
i iranska fängelse det sitter många kvinnor varje dag under tortyr och plågsama i lördags den iranska religösa diktatoren har friat  nagin shekh al islami som har suttit i en cel i 49 dagar under tortyr och plågsama hon var sjuk när de grep henne
och ännu en tjej som heter fatime pezho sitter och väntar till för att bli avrättas av det iranska religösa diktatoren.
islamiska virus har smittat mellan östen och islam är mot kvinnor och kvinnor har ingen rättighet i det islamíska lagen shariah lag som är mot mäniskliga rättigheter.
man kan säga att islamiskt lag en kriminellt lag.
mv samu

liela zana fick italiensk medborgare igår hon är en kurdiska hjälta alla kurder stolt över när ser liela zana hon är en kurdiska stjärna, hon kämpar för mäniskliga rättigheter för kurdernas rättigheter i turkiet lilea zana kurdiska symbol för rättigheter och friheter..

fri journalister och aktivister i iran



 
wow bebisen ska sova mmm lilla bebisen hotar israel hhhhhhhhhh

   
i den här filmen ahmedinejad vill facka alla hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh galen


fri journalister och aktivister i iran sluta fängsla kvinnor sluta tortera,  plågsama och trakassera kvinnor i iran
hej på er alla trevliga människor ni vet kanske eller har hört att i det exterma islamiska regimen i iran många kvinnor har fängslad på grund av att en del vart journalister och aktivister för kvinnors rättigheter i iran och flera av de är kurder,  många kurder har gjort hunger strejk i iranska fängelse vi behöver stöd för att dem bli fria från fängelse.
alla vet om det islamiska virus har smittat hela mellanöstern, även europa också i sverige många som blev muslimer på grund av hot och våld islamisterna hotar och en del av folket blir rädd och ge sig och blir islam för att kunna leva.
islam är anti kvinnor därför i arablanderna kvinnor får inte kanditera sig till parlamenten eller arbeta genom myndigheten islam måste sluta lägga sig i människors liv.
de vill jo alla kvinnor skulle använda hajab och vanliga folk får inte bestämma vilken kläder ska ha på sig  och måste dem mollorna (islamiska präst) (virus) ska bestämma över folket.
kärlek är haram i islam mäniskliga rättigheter är också haram i islam, men  att mörda avrätta folk är helal i islam.
de låter inte människorna leva i fred, dem terroriserar folk, tortera folket vardaglig i iran.
jag ska lägga upp tre  bilder som jag har gjort med photoshop bakgrunden.
samuel

email : samuel_ku32@yahoo.se
0046-763098005


Hej jag ska berätta om de som brukar skilja sig bara för att få mer pengar och hur lurar svenska myndigheterna.
Jag har pratat med 16 personer som hade samma sak och bara skilde sig för att få mer pengar från Borås, Eskilstuna, karlstad, Göteborg, jonköping och Skövde
Jag ska börja med (f) som bor i Skövde och har skild för att få mer pengar från socialen och kunna hyra ut sin lägenhet för mer pengar.
Jag! Hur länge har du skild med din fru?
F! jag skilde bara på svenska lag inte på irakiska lag jag vill ju tjäna pengar som du och alla andra jag är trött och kan inte jobba länge orkar inte vill leva så att fixa en lägenhet och socialen betalar och jag kan spara massor pengar jag har sparat mer än 89000 kronor man måste vara smart och leva så annars man kan inte leva med 2000 kronor om jag bodde med min fru jag fick bara 2000 kronor, men just nu jag får 6760 kronor plus att två personen som bor med mig de betalar varje månade 2000 kronor varje betalar 1000 kronor så jag kan spara mer pengar för att kunna köpa ett hus i Irak.
Jag! Var brukar du skicka dina pengar till och du kan inte ha så mycket pengar på ditt konto?
F! pengarna ligger hos mina barnen, nej det går inte att man ha pengar i sitt konto de kommer att veta om då sedan jag ramlar i.
Jag! Hur mycket kostar din hyra?
F! det kostar 3400 kronor,  två killar bor hos mig de betalar varje månader 2000 kronor jag betalar bara 1400 kronor varje månade och jag får 6760 kronor från socialen, jag köper mat varje månade mellan 1200 kronor och 1500 kronor  inte mer eller kan äta hos kompisar ibland, så jag kan spara 3800 kronor varje månade  plus mina barn brukar också få pengar vi sparar ihop allihop som vi får och kan åka till Irak och köpa ett hus sedan om Irak bli bättre åka tillbaka dit.
Jag ! hur många barn har du? Hur länge har du bott i Sverige? Du kan inte prata svenska varför?
F! jag har 3 fyra barn. Jag har bott här mellan 7,  8 år och har inte läst kunde inte läsa svenska därför att jag är äldre kan inte lära mig mer saker.
Jag ! 3 eller fyra?
F! det säger jag inte, varför frågar du mig om det?
Det är jo mina privata saker fråga inte mer om det.
Jag! Okej ursäkta mig.
F! det gör inget, men fråga inte mer privata saker jag måste gå vi ses igen hade så bra.
Jag! Okej hade så bra hejdå.
Då så jag ska berätta om en kvinna som bor i Borås och hade samma saker som f .
Hon hette lisa, det är inte hennes riktiga namn därför att hon är utländska och det är omöjlighet att skulle vara hennes namn.

  Jag! Hur länge har du bott i Sverige?
Lisa! Jag har bott här i 8 år och min man var trött och kunde inte få något jobb vi har gjort som alla andra gör skilde oss för att få mer pengar  vi äter tillsammans bara han sover i hans lägenhet och jag sover i min lägenhet med mina barnen.
Jag! Hur mycket får du pengar nu med dina barnen?
Lisa! Jag får ungefär 13000 kronor varje månade och min man får 7200 kronor varje månade plus har hittat tre killar som bor med honom de betalar varje person för en månade 1000 kronor så de betalar tillsammans 3000 kronor till min man.
Jag! Hur mycket kostar din hyra och hur mycket kostar din mans hyra?
Lisa! Min hyra ligger på 4300 kronor och min mans hyra ligger på 3500 kronor varje månade.
Jag! Har ni sparat pengar?
Lisa! Ja du, men det säger jag inte och jag har ingen tid måste gå tyvärr  hejdå vi ses kanske någon annan gång.
Jag! Hejdå det gör vi kanske.
B från karlstad.
Jag! Hej  heter Samuel ,vad heter du?
B! jag heter behram kalla mig b bara är det okej?
Jag! Ja det är okej
Vad gör du på dagarna?
B! jag sitter hemma och gör inte så mycket är arbetslös  har skild med min fru och bor ensam just nu.
Jag! Okej  varför skilde du dig med din fru?
B! jag skilde för att få mer pengar vi äter tillsammans och spara alla pengar är hos henne vi bara skilde på svenskt lag inte mitt hemland.
Jag! Jaså du skilde bara för att få mer pengar eller hur.
B! ja det gjorde jag, du vet det finns systematisk diskriminering  mot oss som har utländska bakgrund här i Sverige.
Jag! Ja det vet jag också, men inte i alla kommun  det finns i vissa kommun som  gör diskriminering mot oss det beror väl på vilket parti bestämmer där i den kommun som man bor.
B! tack för att du har pratat med mig  jag måste gå och hämta min son från dagis  hejdå och hoppas att du lycka till med din framtid..
Jag! Tack detsamma  hoppas att det bli bättre med dig också din framtid.
Göteborg amin.
Jag! Hej jag heter Samuel vad heter du?
Amin! Hej jag heter amin  det är kul att prata med dig, är du författare jag brukar titta och läsa dina skrivelse på nätet?
Jag! Ja det är jag  skriver massor om Iran och även jag har skrivit om federalism har du läst det?
Amin! Ja det har jag, det var jätte fin du är duktig att skriva om frihet och demokrati  har du läst här i Sverige eller i Iran?
Jag! Jag har läst i iran inte här bara har läst nästan 300 böcker här i Sverige.
Amin! Har du barn?
Jag! Ja jag har en dotter med en svensk tjej som bor i här i Göteborg. Har du barn och familj?
Amin! Ja, men vi skild och jag bor ensam just nu, men det ska vara mellan oss du vet man kan inte leva med socialbidrag man måste hitta en väg för att tjäna pengar om jag bodde med min fru och barn jag kunde bara få 2000 kronor, men just nu jag får mer och kan skicka lite pengar till fattiga släktingar i mitt hemland.
Jag! Jag förstår dig det gör många så att tjäna mer pengar.
Amin! Ja det vet de gör diskriminering mot oss och vi måste också hitta en väg för att tjäna lite mer pengar kanske åka tillbaka till mitt hemland.
Jag! Ja det är sant.
Du hade så bra jag måste gå tåget går snart jag har 15 minuter på mig att åka så vi ses igen.
Amin! Detsamma det gör vi hejdå.

En del av personerna ville inte informera sig eller berätta om sitt problem de trodde att jag kanske kommer från någon av myndigheterna och kanske de få problem dom hade rätt och dom kände inte mig.
Så det är sant det finns systematiskt diskriminering mot en del av oss det beror väl på hur de skulle diskriminera oss, men i alla fall det finns diskriminering  i hela världen, men här arbetsmarknaden är under kontrollen och man kan inte hitta ett jobb det måste arbetsförmedlingen informera personen annars man kan inte få jobb direkt.
Jag har mycket att berätta om och skriva om jag har även ljud som hade spelat in när hade amtal med personen.
Jag har publicerat en del , men tänker skicka till FN
Med vänliga hälsningar Samuel
Om ni har någon frågor så jag kan svara  det är mitt nr
0763098005


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hejsan mina goda vänner och min blogg besökare.
igår eftermiddag blev det bråk i område som jag bor mellan två familjen  en familj beklagar andra  för att har mycket liv och musiker på nätterna och de andra som bor under kunde inte sova,
 men de själva gick och ringde på dörren och sa ni måste lägga ner musik  det hände i måndag, men igår på fottball platsen blev så käfs mellan parterna och sen blev slagsmål så kom polisen till plats och tog båda.
Så man kan inte ta eget lag här i Sverige även i andra länder det finns lag polis och myndighet så man kan först skicka ett brev till fastigheten sen om det gick inte så man anmäler till polisen så det kommer att lösa sig, men om man gå och bråka så man blir skyldig till brott därför att personen har inte meddelad till myndigheten eller har inte pratat med fastigheten innan händelsen.
Men det tar lite lång tid för att vi invandrare lära oss om regel och lag i Sverige därför att länderna som vi kommit ifrån det finns inte regel och lag allt går lösas med att muta polisen eller höga personen igenom myndigheten.
Men här i Sverige det finns FN marginal regel och lag, ja det finns orättvis här, men man kan inte pika ut hela svenska myndigheten det finns viss personer som vill göra illa andra människor för att få någonting av länderna som personen har kommit ifrån.
Jag har sett och har känd också detta.
Sverige också börja bli dålig år efter år på socialdemokraternas tid eller under socialdemokraternas regeringen hade lite bättre, men  just nu allt har ändrat åt svårigheten allt är under kontroll just nu tex man kan inte få jobb om arbetsförmedlingen inte godkända personen  så det kan också en del av orsaken som finns mer problem i samhälle. Jag har erfarenhet och en del av svenskarna blir så arga och förbannad på de utländska som är lediga och har inga jobb eller arbetslösa därför att de tycker att betalar skatt och invandrare sitter hemma och gör ingenting och har lön och pengar dricker och festar så är det vems fel?
Är det inte arbetsmarknads politikernas fel som kan inte hitta en lösning eller kontakta andra länder och skicka folk för att arbeta där i stället att göra psykiska tortyr mot de som är arbetslösa?
Är det finns stor skillnaden mellan det diktatoriska länderna som gör fysiskt tortyr och de politikerna som gör psykiska tortyr mot personen som har utländska bakgrund eller även svenskarna? De politikerna samarbetar med iranska regimen mot iranska asyl i Sverige och gör psykiska tortyr mot dom.
Forskarrapport: Psykisk tortyr
skadar lika mycket som fysisk tortyr.
Psykisk tortyr och förnedrande behandling gör lika mycket skada hos en människa som fysisk tortyr och misshandel, det rapporterar forskare i psykiatri. Psykisk press och förödmjukelser resulterar i posttraumatisk stress och depressioner på samma sätt som fysisk misshandel.
Ja det gör  så  mot oss en del av politikerna här i Sverige
De planerar och stoppar alla vägar till att den person skulle hitta ett jobb genom att skickar hemliga brev till alla företagare för att inte ge honom något jobb de gör rykte mot personen och det är mot FNS regel också mot det humanitära underskriften som har gjort Sverige tidigare också det är mot FNS lag.
De en del av politikerna misshandlar personen igenom att göra psykiska tortyr.
Med vänliga hälsningar Samuel q
0763098005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

den 19/10/2007 klockan var halv tre eftermiddagen.
Bassen den som skvaller bakom min rygg jag kommer att säga upp honom och sparkas direkt, uppmanas den person och komma prata med den som är han misstänker att skvaller bakom hans rygg, man får inte tänka så och vara misstänksamhet eller miss trogen.
Jag tänker att allt diskussion ska publiceras från den 22/10/2007 vid behöv sänder till polisen för att de veta om och läsa också om det. Också översättas på olika språket och publiceras, även ljud kan publiceras om det skulle behövas.
den som röker hasch är alltid har sånt i huvudet och försöker säga något osanningen och på hitta massor skit psykiska drömmar..
de drömmer på nätterna och kommer säger något fel aktighet mot en annan.  Jag kommer inte att respektera någon som skulle hota mig det finns en vis grans då man kan tålamod tills då sedan kommer att meddela polisen omedelbart när kommer att bli för mycket även om den som hotade att sparka mig. Jag har olika saker som man kan lyssna hur andra hotar och skulle pressa mig.
men jag säger inte något därför att jag vill först  vänta kanske ta över och han bli snäll mot, men det verkar inte ..
 jag uppmanar de två personen som varit framför min lägenhet och skulle göra något att sluta annars kommer att polis anmälas har bild och även video på de två personen som varit mellan klockan 09:00 och 09:30  07-10-22 jag har bild och personerna är välkänd har lämnat till polisen, men skrivit inte ännu anmälningar det ska göra snart
--------------------------------------------------------------------------------------------------
det här kommer snart om droger och grälsjuka, aggressiv och olika problemet hos personen tog droger.
Drog påverka
kriminella tänker ljuger och går runt säger till andra att han eller hon snackade skit om då kommer snart allt som diskussionen som ingår vid denna personen är publiceras omedelbart.
person angrep
psykiska sjukdomar som autism och paranoid
och massor olika sjukdomar hos sådana personer i närheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar